duminică, 3 septembrie 2017

Alimentația sănătoasă a adolescentului

Alimente nutritive pentru tineri

In timpul adolescentei, mancarea este combustibilul pentru crestere si dezvoltare. Aceasta este de asemenea varsta in care copilul tau dezvolta obiceiuri de alimentatie de lunga durata. Aceasta este perioada in jurul careia iti poti incuraja adolescentul sa aiba o abordare sanatoasa asupra alimentatiei.
Schimbarile fizice datorate pubertatii cer tinerilor sa aiba o alimentatie nutritiva in comparatie cu adultii care si-au incheiat accesele de crestere. Stadiul de dezvoltare a copilului si nivelul de activitate fizica decid energia si proteinele necesare acestuia. De asemenea, in timpul adolescentei, ei experimenteaza o marire a apetitului, astfel incat organismele lor utilizeaza extra-nutritia pentru crestere.
Se spune ca 20% din inaltimea adultilor si 50% din greutatea acestora este dobandita in timpul adolescentei. Daca esti preocupat de alegerile copilului tau privind mancarea, noi iti oferim cele mai bune patru alimente pentru tineri, astfel incat acestia sa poata dezvolta obiceiuri sanatoase de alimentatie.

1. Cartofii

Cartoful este o sursa cunoscuta de energie si un combustibil pentru organism. Acestia contin carbohidrati complecsi care ofera stimuli de energie scurti si rapizi. Cartoful ajuta la stimularea tuturor reactiilor de baza precum digestia, miscarea, diviziunea celulara si gandirea in organism.

Valori nutritive ale cartofului:

Calorii- 110
Total de carbohidrati- 26 gr (fibre nutritive-2 gr, zaharuri- 1 gr)
Proteine- 3 gr
Vitamina C- 45%
Vitamina B6- 10%
Tiamina- 8%
Riboflavina- 2%
Fier- 6%
Calciu- 2%
Niacina- 8%
Acid folic- 6%
Magneziu- 6%
Zinc- 2%
Cupru- 4%

Beneficii ale cartofilor asupra sanatatii

 Calciul, fierul, magneziul, fosforul si zincul prezent in cartofi ajuta la mentinerea si formarea structurii si a puterii oaselor.
 Fibrele nutritive imbunatatesc grosimea fecalelor, prevenind astfel constipatia si protejand impotriva polipilor de colon si a cancerelor.
 Fibrele din cartofi mentin nivelul de zahar din sange, motiv pentru care cartoful este cunoscut drept cea mai de incredere sursa de carbohidrati pentru diabetici.
 Cantitatea bogata de vitamina C din cartofi ajuta la dezvoltarea rezistentei impotriva infectiilor si a bacteriilor fara tulpina.
 Cartofii contin kukomine, moleculele care scad tensiunea arteriala. Acestea pot manifesta un impact grozav in cazul consumului regulat.
 Flavonoidele prezente in coaja de cartof sunt bune impotriva afectiunilor cardiovasculare de vreme ce ajuta la scaderea cantitatii de colesterol rau.
 Vitamina B6, care are proprietati de regenerare celulara, ajuta la mentinerea unui sistem nervos sanatos si echilibreaza astfel starea de spirit.

Adevaruri despre cartof

 Cartoful contine o cantitate mai mare de potasiu decat o banana.
 Cartoful contine mai multa vitamina C decat o rosie medie.
 Un cartof mediu cu tot cu coaja ofera 8% din cantitatea de fibre necesara zilnic.
 Un cartof mediu ofera 6% din cantitatea de fier si 8% din cantitatea de vitamina B6 necesare zilnic.
Cartoful este un aliment reconfortant care contine aproape fiecare nutrient esential. Este hranitor si sanatos pentru adolescentul tau atunci cand este preparat intr-o maniera corespunzatoare.

2. Afinele

Afinele sunt alte fructe preferate ale verii din toate timpurile. Acestea sunt suculente, dulci, nutritive, cu mai multe beneficii pentru sanatate. Sunt superalimente, si un centru de putere nutritiva incarcat cu fitonutrienti, si fructe cu beneficii care nu se gasesc la multe altele.

Valori nutritive ale afinelor:

100 de gr de afine contin urmatorii nutrienti:
Energie- 57 Kilocalorii
Carbohidrati- 14,49 gr
Fibre nutritive- 2,4 gr
Proteine- 0,74 gr
Grasimi- 0,33 gr
Vitamina A- 54 UI (Unitati Internationale)
Vitamina C- 9,7 mg
Vitamina K- 19,3 mg
Vitamina E- 0,57 mg
Potasiu- 77 mg
Sodiu- 1 mg
Calciu- 6 mg
Magneziu- 6 mg
Fier- 0,28 mg
Zinc- 0,16 mg
Mangan- 0, 336 mg

Beneficiile afinelor

Alimentele care au o serie incredibila de beneficii pentru sanatate ce fac mai mult decat valoarea lor de nutrienti sunt considerate super-alimente

Inima iubeste afinele!

Afinele sunt bine cunoscute ca fiind printre cele mai super apreciate de catre experti in domeniul sanatatii. Desi este important sa ne amintim ca o dieta echilibrata este cheia pentru o sanatate buna, exista o serie de alimente care s-au dovedit a avea beneficii deosebit de promitatoare

Beneficii ale afinelor asupra sanatatii

 Fosforul, fierul, vitamina K, magneziul, zincul si manganul actioneaza asupra structurii si puterii oaselor.
 Afinele sunt lipsite de sodiu si contin cantitati insemnate de potasiu, magneziu si calciu, care sunt toate cunoscute pentru ca scad tensiunea arteriala.
 Studiile de cercetare dezvaluie: consumarea a trei portii de afine in fiecare zi va ajuta la scaderea riscului de diabet de tip 2.
 Fibrele continute de afine ajuta la reducerea nivelelor de colesterol din sange si scad riscurile de boli de inima.
 Antioxidantii ajuta la reducerea inflamatiei in organism, impiedica cresterea tumorilor si reduc posibilitatea aparitiei cancerului.
 Afinele diminueaza riscul deteriorarii cognitive, imbunatatesc coordonarea motorie si atenueaza pierderile de memorie de scurta durata.
 Fibrele ajuta la prevenirea constipatiei si ajuta la o digestie sanatoasa.

Adevaruri despre afine

 Afinele sunt singurele alimente naturale care au culoarea albastra.
 Aceste fructe proaspete se gasesc de la jumatatea lui iunie pana la mijlocul lui august.
 Ele se claseaza pe primul loc intre fructe in ceea ce priveste continutul de antioxidanti.
 O cana de afine furnizeaza 14% din cantitatea de fibre si 25% din cantitatea de vitamina C recomandate zilnic.
Afinele sunt alimente nutritive, mai ales cele crude iti ofera cele mai mari beneficii nutritionale si cea mai buna aroma.

3. Ciocolata neagra (Cacao)

Ciocolata neagra contine o gramada de nutrienti, care actioneaza pozitiv asupra sanatatii adolescentului tau. Aceasta este facuta din seminte de cacao si este una dintre cele mai bune surse de antioxidanti.

Valori nutritive ale ciocolatei negre:

O bucata de ciocolata de 100 de grame avand 70-85% cacao contine urmatoarele valori nutritive:
Fibre- 11 gr
Mangan- 98% din doza zilnica recomandata
Cupru- 89% din doza zilnica recomandata
Fier- 67% din doza zilnica recomandata
Magneziu- 58% din doza zilnica recomandata
Contine si cantitati insemnate de fosfor, potasiu, seleniu si zinc

Ciocolata neagra este buna pentru inima

Un nou studiu a confirmat ca, o consumare a ciocolatei in cantitati moderate scade intr-adevar zaharul din sange si nivelul colesterolului

Beneficii ale ciocolatei negre asupra sanatatii

 Ciocolata neagra imbunatateste circulatia sangelui si scade riscul formarii cheagurilor de sange.
 Consolideaza functia cognitiva prin imbunatatirea circulatiei sangelui in creier si inima.
 Antioxidantii din ciocolata neagra iti protejeaza adolescentul de vatamarea bacteriilor fara tulpina, de riscul de a face cancer si reduce semnele imbatranirii.
 Ciocolata neagra, spre deosebire de alte dulciuri, reduce riscul aparitiei cariilor atunci cand practici o igiena orala corecta.
 Potasiul si cuprul ajuta la prevenirea bolilor cardiovasculare si a accidentului vascular cerebral.

Adevaruri despre ciocolata neagra

 Desi ciocolata neagra contine cofeina si teobromina, este mai putin probabil sa te tina treaz in timpul noptii de vreme ce cantitatea de cofeina este mai redusa comparativ cu o cafea.
 Consumul acesteia de doua-trei ori pe saptamana va reduce riscul placilor calcifiate din artere cu aproape 32%.
 Ciocolata neagra ajuta la imbunatatirea abilitatii de a merge pentru cei care sufera de boala arterelor periferice.
Consumarea zilnica a unei cantitati mici de ciocolata neagra cu un continut de cacao de 70% este o modalitate excelenta de a completa nivelul antioxidantilor in cazul adolescentului tau.

4. Usturoiul

Usturoiul este un ingredient aromat folosit pe scara larga, care este de asemenea incredibil de nutritiv. Substantele fitonutritive prezente in usturoi ii ofera adolescentului tau beneficii uimitoare impotriva bolilor de inima, a cancerelor si a infectiilor.

Valori nutritive ale usturoiului:

136 de gr de usturoi contin urmatoarele valori nutritive:
Calorii- 203
Total de grasimi- 1 gr
Total de carbohidrati- 45 gr (fibre nutritive- 3 gr, zahar- 1 gr)
Proteine- 9 gr
Vitamina C- 71%
Calciu- 25%
Fier- 13%

9 lucruri pe care nu stii despre usturoi

In afara de faptul ca umilul usturoi este regele bucatariei mai este ceva demn de consemnat: Usturoiul face minuni pentru sanatatea ta. 

Beneficii ale usturoiului asupra sanatatii

 Usturoiul contine alicina, un compus responsabil pentru mirosul lui specific si cunoscut pentru beneficiile lui sanatoase.
 Ajuta la prevenirea si scaderea severitatii unor boli precum obisnuita raceala sau gripa.
 Usturoiul are un impact semnificativ in scaderea tensiunii arteriale pentru cei cu hipertensiune.
 Imbunatateste nivelele de colesterol reducand colesterolul rau, scazand prin urmare riscul bolilor cardiovasculare.
 Antioxidantii din usturoi ajuta la protejarea impotriva vatamarii cauzate de bacteriile fara tulpina si reduc riscul imbatranirii. Este posibil sa scada posibilitatea dementei sau a bolii Alzheimer.
 Usturoiul a dobandit proprietati antibacteriene si antifungice.

Adevaruri despre usturoi

 Usturoiul crud si proaspat cules este cel mai sanatos.
 Cel mai bun mod de a obtine puterea usturoiului este sa il tai, apoi sa il consumi.
 Alicina actioneaza ca un anticoagulant si prin urmare nu este indicata celor care folosesc anticoagulante.
Usturoiul este pe cat de gustos, pe atat de bogat in nutrienti, avand compusi bioactivi cunoscuti pentru proprietatile lor de a lupta impotriva bolilor.
Lista de alimente nutritive pentru tineri mentionata mai sus va asigura o dezvoltare sanatoasa a adolescentilor. 
Dar in afara de asta ar trebui sa devii precaut si la urmatoarele lucruri mentionate mai jos, care necesita atentie pe parcursul dezvoltarii adolescentului tau:

Obezitatea in randul adolescentilor

Cand consumul de alimente care dau energie este ridicat, iar activitatea este redusa sau absenta, tinerii adulti sunt treptat predispusi la ingrasare excesiva sau obezitate. Iar obezitatea pe termen lung se poate dovedi fatala de vreme ce duce la diverse boli.

Tulburari in alimentatie in cazul adolescentelor

Cercetarile au dovedit ca tinerele adolescente au devenit extrem de constiente de aspectul si greutatea lor corporala. Asta le face sa devina victime ale conditiilor amenintatoare de viata precum anorexia nervoasa sau bulimia. In cazul anorexiei nervoase, tinerele evita mancarea dinadins si isi infometeaza organismul ca sa devina slabe. Bulimia este o tulburare in cadrul careia tinerele tind sa consume o gramada de mancare iar apoi vomita, de asemenea ca sa evite luarea in greutate. Ambele sunt la fel de periculoase.

Mancarea proasta

Din cauza gustului tentant, tinerii pur si simplu nu pot rezista sa nu manance mancare de proasta calitate. Totusi, aceasta este plina de grasimi nesanatoase si alte ingrediente daunatoare. De asemenea, acest apetit nesanatos atrage dupa sine obezitatea si alte boli de inima in stadii tarzii.

Alcoolul si adolescentii

Un tanar nu ar trebui niciodata sa ceara sau sa devina dependent de alcool. Se considera ca acesta afecteaza functionarea creierului. In afara de asta, un asemenea obicei afecteaza nu doar sanatatea unui adolescent, ci si aspectele psihologice si fiziologice ale acestuia.

Stilul de viata sedentar

Activitatea fizica este la fel de importanta ca si dieta sanatoasa pentru o dezvoltare echilibrata a tinerilor. Adolescentul tau ar trebui sa isi ingaduie activitate fizica timp de cel putin 60 de minute pe zi. Lipsa exercitiului poate duce pe termen lung la boli si la un organism nesanatos. Tu ca parinte poti deveni usor un model pentru adolescentul tau, insuflandu-i obiceiuri sanatoase de alimentatie. Este vital sa incepi asta devreme ca sa poti evita orice chestiuni complicate care apar ulterior din cauza neglijentei.
click me to reveal the contact form

Get in touch with us:

Nume

E-mail *

Mesaj *

DIN 21 NOIEMBRIE NE MUTĂM PE MUZZIX.RO

www.muzzix.ro